Zanim wsiądziesz na rower – kilka porad by zapobiegać kontuzji

Wiosna oraz lato i słoneczna pogoda skłaniają nas do podjęcia decyzji o zadbaniu o własne zdrowie i wygląd. Wielu z nas rozpoczyna wtedy ćwiczenia lub wyciąga z piwnicy czy garażu, rower. Warto jednak pamiętać, że po długiej przerwie nie należy się forsować, a ciało po woli przyzwyczajać do wysiłku fizycznego.

Jeśli wsiadamy na rower, nie planujmy od razu wielokilometrowej trasy. Może się to dla nas skończyć urazem, naciągnięciem, zwichnięciem lub bólem – mięśni oraz stawów. W pierwszych kilku tygodniach powinniśmy nie tylko racjonować pokonywany dystans, ale też omijać to, co może przyczynić się do kontuzji – na później pozostawmy sobie wymagające trasy pełne wzniesień i podjazdów.

Warto też pamiętać o ćwiczeniach uzupełniających, w domu. Najlepsze będą tu ćwiczenia na równowagę, rozciągające mięśnie oraz poprawiające ogólną kondycję. Warto także przed przejażdżką na rowerze zrobić rozgrzewkę, aby uniknąć kontuzji. Należy też pamiętać o dobrze dobranych butach i oczywiście o przeglądzie roweru 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *