Rady dla poczatkujących biegaczy
Oceń post

Jak ważna dla zdrowia jest aktywność fizyczna, nie trzeba chyba przekonywać nikogo. Coraz częściej w parkach, w lasach i na miejskich ścieżkach spotkać można biegaczy, spacerowiczów czy, osoby uprawiające bardzo modny ostatnio nordic walking.

Ważne jest aby osoby początkujące nie szarżowały na początku. Zdecydowanie lepiej jest robić mniej niż przeholować. Zbyt duże obciążenie treningowe na samym początku przygody z bieganiem, może doprowadzić do urazów, bólów mięśniowych i do zniechęcenia.

Należy również pamiętać, że bieganie to bardzo duże wyzwanie dla stóp i stawów. Dlatego też tak ważny jest dobór odpowiedniego obuwia. Podeszwa w butach do biegania powinna zapewniać odpowiednią amortyzację. Jest to szczególnie ważne kiedy biega się po asfalcie lub po chodniku. Kupując buty należy zwrócić uwagę aby były odrobinę większe od tych, które nosimy na co dzień. Absolutnie nie wolno biegać w butach idealnie dopasowanych.

Początkowo warto jest biegać w wolnym tempie, tak aby nie dostać zadyszki i powoli przyzwyczajać organizm do wysiłku. Nie powinno się też trenować codziennie. Trzy treningi na tydzień w zupełności wystarczą. Po kilku miesiącach regularnych ćwiczeń można zwiększać dystanse i częstotliwość treningów. Jeszcze jedna bardzo ważna wskazówka aby po każdym treningu poświęcić chociaż chwilę na rozciągnięcie mięśni.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>