Zanim wsiądziesz na rower – kilka porad by zapobiegać kontuzji
Oceń post

Wiosna oraz lato i słoneczna pogoda skłaniają nas do podjęcia decyzji o zadbaniu o własne zdrowie i wygląd. Wielu z nas rozpoczyna wtedy ćwiczenia lub wyciąga z piwnicy czy garażu, rower. Warto jednak pamiętać, że po długiej przerwie nie należy się forsować, a ciało po woli przyzwyczajać do wysiłku fizycznego.

Jeśli wsiadamy na rower, nie planujmy od razu wielokilometrowej trasy. Może się to dla nas skończyć urazem, naciągnięciem, zwichnięciem lub bólem – mięśni oraz stawów. W pierwszych kilku tygodniach powinniśmy nie tylko racjonować pokonywany dystans, ale też omijać to, co może przyczynić się do kontuzji – na później pozostawmy sobie wymagające trasy pełne wzniesień i podjazdów.

Warto też pamiętać o ćwiczeniach uzupełniających, w domu. Najlepsze będą tu ćwiczenia na równowagę, rozciągające mięśnie oraz poprawiające ogólną kondycję. Warto także przed przejażdżką na rowerze zrobić rozgrzewkę, aby uniknąć kontuzji. Należy też pamiętać o dobrze dobranych butach i oczywiście o przeglądzie roweru.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>